Dopravní nehody a Asistenční služby

 

Účastníkem dopravní nehody se může stát kdokoliv, dokonce i lidé bez řidičského průkazu či automobilu. Ať již se bude jednat o řidiče, spolujezdce, cyklistu či chodce, vždy je nehoda, i ta bez vážnějších zranění, značně traumatizujícím zážitkem. V této chvíli nám někdo nabídne pomoc. Může se jednat o náhradní vozidlo, vyřízení potřebných formalit s pojišťovnou, či o vymožení nároků vůči pachateli.

 

Kdo jsou asistenční služby?

 

Zjednodušeně je můžeme rozdělit do dvou kategorií. Asistenční služby provozované přímo pojišťovnami nebo takové, které jsou smluvními partnery pojišťoven a za druhé tzv. „crash hunter – lovci nehod“. Zatímco první skupina, jež je součástí či smluvní stranou pojišťovny, skutečně funguje zdarma, resp. její činnost je financována z pojištění (např. formou zachraňovacích nákladů), druhá skupina, crash hunteři, svůj zisk hledají či generují ne vždy zcela v souladu s etikou a právem.

 

Kdo je kdo?

 

            Asistenční služba pojišťovny (ať již vlastní nebo smluvní) zpravidla přijede na místo nehody poté, co některý z účastníků nahlásí nehodu pojišťovně. Crash hunter se „objeví“ u nehody, aniž by byl kontaktován některým účastníkem (proto lovci nehod).     

 

Koho si vybrat ?

 

            Chceme-li jistotu, že nebudeme platit nic, popř. pouze předem dohodnutou částku, a zároveň potřebujeme jistotu, že pojišťovna asistenční služby bude akceptovat (a tedy i hradit) pak jednoznačně volíme smluvního partnera. Crash hunter sice z počátku tvrdí, že jeho služby jsou bezplatné, avšak ne vždy, resp. většinou tomu tak není.

 

Kdo financuje Crash huntery?

 

            Odpověď není jednoznačná. Částečně nadhodnocené služby účtované pojišťovnám (které v důsledku prodražují pojištění nám všem), částečně je zde snaha soudit se s pachatelem o dodatečné náklady a částečně poškození, když v rámci podepsaných plných mocí pro asistenční službu podepíší, že doplatí rozdíl mezi plněním pojišťovny a náklady asistenční služby.

 

Zásady:           1) Nepodepisuji (a obzvláště v rozrušení) nic, co jsem si výslovně neobjednal.

                        2) Situaci primárně řeším s pojišťovnou (většina má bezplatnou non-stop linku).

                        3) Zákonné nároky pojišťovny proplácí i bez „příživnictví“ dalších subjektů, nejsme-li

    s uspokojením svých nároků spokojeni, obrátíme se např. na soud.

4) Nikdo nikomu nic nedává n(z)adarmo!

 

Mgr. Ondřej Klauz, LL.M. 

 

Užitečné odkazy: Česká asociace pojišťoven, česká kancelář pojistitelů, článek na serveru peníze

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Články

27.11.2012

článek nehody

Nehoda není náhoda

27.11.2012

nákup v e-shopu

archiv